Brew Monkey, leverancier van bierbrouwpakketten voor hobbyisten, grijpt januari aan om een goed doel te steunen. Januari is de maand waarin veel mensen de alcohol links laten liggen en daarom bekend als Dry January. Brew Monkey hoopt dat consumenten in deze maand tóch een zelfbrouwpakket bestellen en slaat de handen ineen met de Made Blue Foundation. Deze organisatie zet zich in voor schoon drinkwater in ontwikkelingslanden.
Brew Monkey belooft per verkocht bierbrouwpakket in januari vijfduizend liter schoon drinkwater te doneren. Machiel van Dooren, mede-oprichter van Made Blue Foundation, zegt: 'dat klinkt niet alleen indrukwekkend, dat is het ook. Het is bijvoorbeeld toereikend om vijf kinderen in een ontwikkelingsland een schooljaar lang te voorzien van toegang tot water en hygiëne.' De Made Blue Foundation zegt op zijn website voor 2,50 euro één persoon een jaar lang te kunnen voorzien van schoon drinkwater.
La Trappe en Brewdog
Hoeveel drinkwater Brew Monkey gaat doneren, hangt dus af van het aantal bestellingen in de maand januari. In 2021 verkocht het bedrijf naar schatting zo'n veertienduizend bierbrouwpakketten, oftewel ruim 1100 per kalendermaand. Brew Monkey claimt marktleider te zijn in de verkoop van bierbrouwpakketten voor de startende thuisbrouwer.
In november maakten bierbrouwers La Trappe en Brewdog bekend de Made Blue Foundation te steunen via de verkoop van een limited edition bier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!