Belgische marketeer verkiest ‘Do Tell’ tot Marketing Book of the Year

De winnende titel gaat over het belang van marketing en communicatie bij duurzaamheid.

Do Tell

Het marketingvakboek ‘Do Tell’ is door de Belgische marketingprofessionals verkozen tot Marketing Book of the Year van 2023. Het boek, geschreven door het viertal Ann Maes, Frederik Picard, Chris Van Gils en Bart Lombaerts, gaat over het belang van marketing en communicatie bij duurzaamheid. ‘Do Tell’ nam het op tegen De Ruwe Diamant van Steven Van Belleghem, dat ook de shortlist haalde van de Pim Marketing Literatuur Prijs, en Relatie Rennaissance van Stef Verbeeck.

Winnende co-auteur Ann Maes, die in 2019 overigens ook genomineerd was voor de Pim Marketing Literatuur Prijs met het boek The Positive Sum Game, heeft zich gespecialiseerd in de driehoek marketing-reputatie-maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zij zegt in een reactie op de winst: ‘Er wordt wel eens gedacht dat marketeers enkel met de groei van hun bedrijf bezig zijn. Het is dan ook geweldig om te zien dat de marketingprofessionals uit alle mooie genomineerde boeken, kozen voor een boek waaruit hun maatschappelijke verantwoordelijkheid blijkt.’

Publieksprijs

Anders dan in Nederland, waar de Pim Marketing Literatuur Prijs een juryprijs is, is de Belgische uitverkiezing, georganiseerd door de Belgian Association of Marketing (Bam), een publieksprijs. Onder een publiek van professionals althans. Bam meldt dat in de drie weken dat er gestemd kon worden, zo’n 4.200 personen hun stem uitbrachten. Bam: ‘Dat zijn er 1.100 meer dan afgelopen jaar.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie