Arthur de Groot, sales director Schiphol Media: ‘Het aantal reizigers via Schiphol is de laatste jaren sterk toegenomen en ook in 2018 verwachten we weer te groeien. Naast enorme bezoekersaantallen hebben we ook erg aantrekkelijke doelgroepen en geavanceerde manieren om deze te bereiken. Achter de douane komt 60% van ons publiek uit het buitenland. Dat maakt onze digitale en fysieke media-objecten zeer interessant voor internationaal georiënteerde merken. Maar ook Nederlandse doelgroepen en specifieke bezoekersstromen – zoals zakenreizigers – kunnen we uitstekend targetten met kwalitatief hoogstaande mediaproducten.’
Ontwikkeling op andere vlakken
Qua groei was 2017 sowieso een goed jaar voor Schiphol. Zo werden er 496.747 vliegbewegingen gemaakt. Dat is een toename van 3,7% ten opzichte van het jaar ervoor. Het vrachtvolume steeg met 5,4% naar 1,75 miljoen ton en Schiphol bood 326 bestemmingen aan, vier meer dan in 2016.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!