Maar misschien is dat wel het verborgen idee: het is wachten op de eerste automobilist die ruw doorrijdt op de mannen met de reclame op het zebrapad en dan haalt het incident vast alle kranten en tv-programma's. Dat zou pas free publicity en smullen zijn.
Goed, waar heb ik het over?
Lowe en Draft ontwikkelden voor Delta Lloyd Asset Management een guerrilla campagne die de introductie van het Delta Lloyd Europees Deelnemingen Fonds onder de aandacht van beleggers moet brengen. Daarvoor wordt onder andere een nieuw reclamemedium ingezet: 'Zebrapadvertising'.
In de 'rijkere gemeenten' van ons land worden autorijders voor het stoplicht verrast; zodra het licht op rood springt, of zodra een voetganger het zebrapad oversteedt, doemen vijf mannen vanuit het niets op en vormen, door naast elkaar op het zebrapad te gaan staan, de reclameboodschap.
Hubert van Wensen, Chief Guerrilla Officer Lowe en Draft, hierover: 'Met het Delta Lloyd Europees Deelnemingen Fonds richt Delta Lloyd Asset Management zich op een specifieke doelgroep. Die zoeken we op en we zorgen ervoor dat ze de boodschap nooit meer vergeten.'
Naast 'zebrapadvertising' zet Draft deze maand ook sandwichmannen voor de deur bij chique winkels, worden de schoenen gepoetst van beleggers achter de douane op Schiphol, wordt er met een billboat gevaren over de Vecht en is men ludiek aanwezig op driving ranges van grote golfclubs.
De guerrilla campagne wordt ondersteund door radio, print, online advertising en een promofilm op de site.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!