Gisteren werd voor de eerste keer de Mobile Media & Marketing Awards georganiseerd. Het door Telegraaf Media en Mobile Generation georiganiseerde ‘MMMA’ is een evenement bedoeld om het mobiele kanaal als alternatief op de kaart te zetten door toonaangevende en effectieve mobiele campagnes en initiatieven te belonen met een prijs. Tijdens het ‘MMMA’ evenement werd de ‘best mobile practices’ gepresenteerd en beoordeeld in vijf categorieën: Beste Mobiele Website, Beste Mobiele Applicatie, Beste Mobiele Tablet Applicatie, Beste Mobiele Advertising Campagne en Mobile Marketeer of the Year. Ook wordt er een Publieksprijs uitgereikt voor Beste Mobiele Toepassing.
Het uitstekend georganiseerde evenement werd met circa 200 aanwezigen als een succes gezien worden. De introductie met een lawine van cijfers hoe snel mobile marketing wel niet groeit was voor mij iets te veel van het goede. Veel cijfers waren al bekend en met wat minder cijfers was het ook wel duidelijk: .
De organisatoren hebben veel tijd in dit evenement gestoken, al was het niet verkeerd geweest om van te voren alle mobile marketing bureaus een email te sturen of zij een campagne of app hebben om te nomineren. Sterker: veel mobiele partijen wisten niet eens dat dit evenement georganiseerd werd. Dit had een positief effect gehad om dit evenement op een hoger en breder gedragen niveau te krijgen. Toch hulde aan de organisatie dat zij in dit gat zijn gesprongen. Het IAB, MWG, Mobile Monday of een andere reeds bestaande Media belangenorganisatie had dit eerder naar zich toe moeten trekken.
De winnaars:
Beste Mobiele website: NS, KLM, TVGids.mobi
Beste Mobiele applicatie: Spotify, Hyves, Kieskeuring, Appie AH, Nike
Beste tablet applicatie: Nu, Telegraaf HD, Autoweek
Beste mobiele campagne: KWF, Audi, Centraal Beheer Achmea,
Mobile Marketeer of the year: KLM, Rabobank, Nike
Publieksprijs: Hyves, Buienradar, NS Reisplanner
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!