WhatsApp begint zakelijke appdienst, en KLM is een van de eerste gebruikers
WhatsApp is manieren aan het testen waarop bedrijven met klanten kunnen communiceren. Zo heeft het een zakelijke applicatie gebouwd waarmee bedrijven op ‘een snelle en persoonlijke manier contact kunnen onderhouden met hun klanten’.
In een beperkt aantal landen is deze dienst al uitgerold.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuKLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die zo’n zakelijk account op WhatsApp heeft.
De bedrijven krijgen van Whatsapp een ‘verified account’. Het groene vinkje achter de naam van het bedrijf laat consumenten zien dat ze met het bedrijf communiceren.
KLM-klanten kunnen via WhatsApp in verschillende talen hun boekingsbevestiging, incheckmelding, instapkaart en vluchtwijzigingen krijgen.
Pieter Groeneveld, senior vice president digital bij Air France/KLM zegt in Het NRC dat consumenten alleen ‘relevante boodschappen’ van KLM ontvangen en geen reclame.
Groeneveld geeft tegen de krant aan dat KLM Whatsapp niet betaalt voor de dienst.
De komende tijd zal de dienst in meer landen worden geïntroduceerd.
KLM is ook al enige actief op Messenger (net als WhatsApp eigendom van Facebook).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid