WhatsApp begint zakelijke appdienst, en KLM is een van de eerste gebruikers

Het is een test en KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die meedoet.

WhatsApp is manieren aan het testen waarop bedrijven met klanten kunnen communiceren. Zo heeft het een zakelijke applicatie gebouwd waarmee bedrijven op ‘een snelle en persoonlijke manier contact kunnen onderhouden met hun klanten’.

In een beperkt aantal landen is deze dienst al uitgerold.

KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die zo’n zakelijk account op WhatsApp heeft.

De bedrijven krijgen van Whatsapp een ‘verified account’. Het groene vinkje achter de naam van het bedrijf laat consumenten zien dat ze met het bedrijf communiceren.

KLM-klanten kunnen via WhatsApp in verschillende talen hun boekingsbevestiging, incheckmelding, instapkaart en vluchtwijzigingen krijgen.

Pieter Groeneveld, senior vice president digital bij Air France/KLM zegt in Het NRC dat consumenten alleen ‘relevante boodschappen’ van KLM ontvangen en geen reclame.

Groeneveld geeft tegen de krant aan dat KLM Whatsapp niet betaalt voor de dienst.

De komende tijd zal de dienst in meer landen worden geïntroduceerd.

KLM is ook al enige actief op Messenger (net als WhatsApp eigendom van Facebook).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie