Webvertising toch effectief

Webvertising zou wel eens veel effectiever kunnen zijn dan wordt verondersteld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens een van de themasessies die werden gehouden op

de DMA in New Orleans presenteerde Steve Findley, vice president

analytics bij Engage AdKnowledge, een casestudy naar het effect van

banners. Gemeten werd het klikgedrag en de conversie (actie in de vorm

van registratie of aankoop). Hieruit blijkt dat banners die het meest

werden aangeklikt, in 64 procent van de gevallen een lagere conversie

opleveren. Vervolgens werd ook het koopgedrag gemeten van mensen die

een banner hadden gezien of aangeklikt. In die gevallen waarin de

aankoop plaatsvond, was dat in 80 procent na het zien van de banner en

in 20 procent na het aanklikken van de banner.Dit betekent volgens Findley dat bannerimpressies kennelijk een meetbaar effect hebben op de merkwaarde en dat een bannercampagne niet zozeer moet worden beoordeeld op de clickratio, en veel meer naar de verkoop die uit de banner voortkomt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie