Communicatieadviesbureau Weber Shandwick heeft Marten Kroneman benoemd tot associate director creative compliance. Met dit nieuwe concept springt het bureau in op de behoefte van organisaties in de healthcare-sector om zich te onderscheiden met creatieve campagnes – zonder de geldende regels te overtreden. Met de toevoeging van Marten ontstaat een team dat creativiteit en compliance als uitgangspunt neemt.
Worstelen
Weber Shandwick heeft het creative compliance team opgezet ‘vanuit de visie dat het in deze tijd niet voldoende is om met een creatief idee te komen en vervolgens de klant te laten worstelen met het toetsen aan de regelgeving. Dat moet een gezamenlijke verantwoordelijkheid zijn’.
Farmaceutische industrie
Kroneman is bedrijfsjurist en heeft aan de Rijksuniversiteit van Groningen een postacademische opleiding strategisch communicatiemanagement gevolgd. Na 15 jaar in de farmaceutische industrie te hebben gewerkt, was hij de afgelopen 10 jaar zelfstandig communicatieadviseur en adviseur Legal & Compliance Healthcare Services.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!