WE Fashion heeft een nieuwe strategie. Bijna alles verandert: de fashion, de campagnes en de instore look & feel. Waarom al deze veranderingen?
Ingwersen: ‘Onze strategie is vorig jaar bepaald en wordt nu doorgezet en verder ontwikkeld. Het managementteam van WE ziet de noodzaak van het versterken van de merkpositie van WE Fashion in een steeds lastigere markt met sterke en wereldwijd opererende concurrenten.
In de komende jaren zal WE de omslag maken van retailer naar fashion brand, onder meer door het aangaan van samenwerkingen met mediapartners zoals Vogue, Elle, Esquire en L’Officiel. Deze strategie van co-creatie zetten wij ook door in samenwerkingen met wereldwijde innovatieve partners, onder meer op het gebied van productontwikkeling en design.
Value for money blijft de kern van ons businessmodel. Daarbij levert WE mode en innovatie voor de juiste prijs en met de snelheid die je van een retailer in fashion mag verwachten. Ook zal duurzaamheid een belangrijke factor zijn in onze ontwerpen en supply chain.’
De collecties hebben een nieuwe ‘handtekening’. Wat bedoel je daarmee?
‘Onze klanten staan centraal binnen de strategie van WE. We weten dat zij op zoek zijn naar de sterkste merken in fashion met een onderscheidende look en productaanbod. Vandaag de dag kan je niet volstaan met een jeans en T-shirtje in de etalage. Als fashion brand is het noodzakelijk om je te onderscheiden en een goed alternatief te bieden binnen de drukte van de winkelstraat. Zo heeft WE vorig jaar besloten om wat rock ‘n roll toe te voegen aan het handschrift van onze collecties. Waarmee wij onze huidige en toekomstige klanten willen inspireren om onze innovaties in fashion te komen zien en kopen.
Dit rock ‘n roll gevoel is duidelijk terug te zien in onze Men en Kids collecties voor het aankomende herfst/winterseizoen. De Women collectie van WE heeft een volledige restyling ondergaan om te voldoen aan de verwachtingen van onze klanten. Ook onze windows en in store presentaties zijn aangepakt en dragen volledig de nieuwe signatuur uit van WE Fashion. Al met al versterken wij zo onze merkpositionering ten opzichte van concurrerende marktpartijen.’
Je had eerder een belangrijke rol bij Levi’s en hebt gewerkt voor een aantal andere fashionmerken. Waarom sprak WE je zo aan?
‘WE trok mij aan omdat het, net als Levi’s, een bedrijf is met historie en, eveneens net als Levi’s, altijd een toekomst zal hebben. Ook is WE een merk met een gigantische groeipotentie. Dus toen ik door WE werd benaderd, leek het mij een grote persoonlijke en professionele uitdaging om bij te dragen aan de ontwikkeling van retailer naar fashion brand.’
Veel fashionmerken en retailers hebben het momenteel moeilijk. Wat is je strategie om vooruit te komen?
‘Dat de markt moeilijk is op dit moment is een feit. Maar we passen strategieën toe als innovatie vanuit de kern van ons merk-DNA, co-creatie met wereldwijde partners in design en marketing. Daarnaast kijken we sterk naar de ontwikkeling van onze medewerkers om het hoofd te kunnen bieden aan de concurrentie.’
Deze herfst volgt er een nieuwe campagne: WE. Get Together. Waar staat deze campagne voor?
‘De WE. Get Together campagne, die wij samen met SSSS & Orchestra hebben ontwikkeld, is geworteld in het DNA van WE Fashion. Geïnspireerd op 1999, toe HIJ en ZIJ samen kwamen en WE vormden. Het is een eeuwenoude waarheid dat het samenbrengen van tegenstellingen harmonie en evenwicht teweegbrengt. Je vindt dit terug in oosterse filosofieën over Yin en Yang, maar ook in het wereldwijde bewustzijn van het contrast tussen dag en nacht, man en vrouw, warm en koud, et cetera.
WE. Get Together is een eerbetoon aan het DNA van WE en weerspiegelt tegelijk de kern van onze collecties waarin het combineren van contrasten centraal staat. Mat versus glans, leer versus zijde, mannelijk versus vrouwelijk, contrast is de basis van het handschrift van WE Fashion.’
Het beeld bovenaan is uit de voorjaarscampagne. Fotografie: Philippe Vogelenzang,
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!