Unilever brengt zijn activiteiten op het gebied van smeerbare producten ('spreads') in Europa en de Verenigde Staten onder in een aparte divisie.
Met ‘Baking, Cooking & Spreading’ wil het bedrijf betere focus genereren en sneller besluiten kunnen nemen. Dat geldt ook voor ‘radicale beslissingen’.
Dat zei financieel directeur Jean-Marc Huët vandaag op een bijeenkomst voor investeerders.
De spreads vormen een belangrijk onderdeel van de portfolio van Unilever, aldus de financieel directeur, maar hun groei is te beperkt en zet volgens hem een rem op de prestaties van de gehele Food-divisie van Unilever.
Huët noemde 2014 een moeilijk jaar voor Unilever. ‘Het bedrijf kampte met teruglopende resultaten in belangrijke opkomende markten, terwijl de omstandigheden in de VS en Europa moeilijk bleven.
Daarnaast werden diverse innovaties volgens hem minder goed ontvangen dan mogelijk was geweest’, zo schrijft ANP.
Bron: ANP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!