Unilever-concurrent Colgate-Palmolive ziet verkoop stagneren

Colgate-Palmolive heeft afgelopen kwartaal nagenoeg evenveel producten verkocht als een jaar eerder.

Onder druk van de sterke dollar daalde de omzet met 7,5 procent tot 3,9 miljard dollar (3,6 miljard euro). Dat maakte de Amerikaanse fabrikant van schoonmaakproducten en drogisterijartikelen vrijdag bekend.

Wanneer de verkoop van inmiddels verkochte merken uit de cijfers van vorig jaar wordt geschrapt, is nog wel sprake van een volumegroei van 1 procent. Prijsstijgingen dreven de omzet met 4 procent op, maar valutaschommelingen hadden een negatief effect van 11,5 procent.

De Amerikaanse branchegenoot van Unilever boekte in het vierde kwartaal een nettoverlies van 458 miljoen dollar, tegen een winst van 628 miljoen dollar een jaar eerder. Dat komt mede doordat het bedrijf ruim 1 miljard dollar heeft afgeboekt op bezittingen in Venezuela.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie