Overslaan en naar de inhoud gaan

Barbie krijgt eindelijk 'realistische' vriendinnen

Mattel lanceert na 55 jaar ook kleinere, gevormde en gekleurde Barbie-poppen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De nieuwe poppen zijn vanaf deze week verkrijgbaar in verschillende huidskleuren, lengtes, haarstijlen en oogkleuren.

related partner content for mobile comes here

Met de nieuwe productlijn wil Mattel bijdragen aan een &;realistischer zelfbeeld&;. Naast de nieuwe poppen zal Mattel ook de traditionele Barbie blijven verkopen.

&;Barbie is inmiddels al meer dan een halve eeuw naast een internationaal en cultureel icoon, een inspiratie voor miljoenen meisjes&;, stelt Richard Dickson, chief operating officer Mattel, tegenover . &;Barbie reflecteert de wereld die meisjes om zich heen zien. Door met de tijd mee te evolueren kan Barbie trouw blijven aan haar rol, die essentieel is om de bekendste modepop ter wereld te blijven.&;

De nieuwe poppen worden gelanceerd met een commercial, gemaakt door documentairemaakster . Kennedy staat in Amerika bekend als een filmmaker met een &;neusje&; voor maatschappelijke thema&;s als verslavingsproblematiek, de behandeling van krijgsgevangenen en het Mexicaans - Amerikaanse grensbeleid.

De commercial is sinds 28 januari te zien op het .

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Bureau: BBDO San Francisco
Filmmaker: Rory Kennedy

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in