Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Bodem voor printmedia mogelijk pas in 2017 bereikt’

De bestedingen aan dagbladen, magazines en huis-aan-huisbladen zullen ook in 2016 nog fors afnemen, verwacht Magna Global.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De media-inkoper van IPG Mediabrands voorziet in zijn vandaag te verschijnen ‘Magna Global Outlook 2016’ - voor de Nederlandse markt – een daling bij huis-aan-huisbladen van 10 procent en bij dagbladen van 11 procent. De magazinebranche wordt het hardst getroffen met een daling van 12,5 procent.
Magna Global denkt dat tijdschriftenuitgevers die minder digitaal actief zijn het zwaar zullen krijgen. Ook verwacht men dat er in de magazinebranche meer geïnvesteerd gaat worden in veilingen en online boekingen. Magna Global vindt dat het tijd wordt voor meer innovatie in deze branche.

Voor de gehele printbranche zal wellicht 2017 ‘het jaar van de bodem’ worden. ‘De afgegeven signalen uit de huis-aan-huis- en dagbladenmarkt zijn positief. Wij verwachten een toename van het aantal adverteerders door het aangepaste prijsbeleid. Tegen alle marktontwikkelingen in signaleren wij de terugkeer van een aantal grote printadverteerders en een duidelijk herstel van de huis-aan-huismarkt.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in