‘Bodem voor printmedia mogelijk pas in 2017 bereikt’
De media-inkoper van IPG Mediabrands voorziet in zijn vandaag te verschijnen ‘Magna Global Outlook 2016’ - voor de Nederlandse markt – een daling bij huis-aan-huisbladen van 10 procent en bij dagbladen van 11 procent. De magazinebranche wordt het hardst getroffen met een daling van 12,5 procent.
Magna Global denkt dat tijdschriftenuitgevers die minder digitaal actief zijn het zwaar zullen krijgen. Ook verwacht men dat er in de magazinebranche meer geïnvesteerd gaat worden in veilingen en online boekingen. Magna Global vindt dat het tijd wordt voor meer innovatie in deze branche.
Voor de gehele printbranche zal wellicht 2017 ‘het jaar van de bodem’ worden. ‘De afgegeven signalen uit de huis-aan-huis- en dagbladenmarkt zijn positief. Wij verwachten een toename van het aantal adverteerders door het aangepaste prijsbeleid. Tegen alle marktontwikkelingen in signaleren wij de terugkeer van een aantal grote printadverteerders en een duidelijk herstel van de huis-aan-huismarkt.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid