Unicef campagne, ‘Speak up for Children’ [Case Study]

Hoe effectief is mobiel adverteren? Hierbij de case study van de Unicef campagne 'Speak up for Children' uit Q2 2012.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Achtergrond
Unicef zocht naar een manier om zich te profileren als een organisatie die zich inzet voor het verbeteren van het leven van kinderen. Unicef doet dit door het inzamelen van donaties en het creëren van een groter bewustzijn over het onderwerp. Gekozen is voor een mobiele campagne van vier maanden. Deze is ingezet bij verschillende mobiele netwerken en uitgevers. AdGibbon was een van de partijen verantwoordelijk voor de juiste technische implementatie zodat de campagne over verschillende netwerken goed zichtbaar was.

Onderzoeksmethode
Millward Brown heeft de effectiviteit van deze campagne gemeten. Een van te voren ingestelde controle groep van respondenten is vergeleken met een live groep van respondenten die de mobiele banner tegenkwamen via uitingen bij verschillende netwerken en uitgevers.

Campagne resultaten
De campagne heeft bijgedragen aan bekendheid van Unicef en liet een aanzienlijke toename zien van de kennis bij respondenten dat Unicef zich inzet voor de verbetering van de levens van kinderen.

Gevolgen
Gebleken is dat mobiel een geschikt platform is om in te zetten. Deze campagne toont aan dat mobiel adverteren bijdraagt aan het bouwen van het merk Unicef. De campagne heeft geresulteerd in een emotionele reactie bij vrouwelijke respondenten. Na het zien van deze campagne is awareness, voorkeur voor Unicef en de associatieve kennis dat Unicef zich inzet voor het verbeteren van kinderlevens sterk toegenomen bij vrouwen. Bij de manlijke respondenten was na het zien van de campagne een toename te zien in awareness en de intentie om een donatie te doen.

Aanbevelingen
Zoals bij zoveel campagnes had een sterkere ‘call-to-action’ de advertenties waarschijnlijk goed gedaan. Bijvoorbeeld als er duidelijker op de banner had gestaan ‘klik hier om een donatie te doen’. Toekomstige mobiele campagnes doen er goed aan om de boodschap van campagnes simpeler weer te geven in de banner.

Laila Takeh, Head of Digital Engagement UNICEF UK: “Dit onderzoek heeft UNICEF UK waardevolle inzichten gebracht hoe wij onze mobiele branding kunnen maximaliseren voor toekomstige mobiele campagnes.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie