Twaalf winnaars bij Dutch Interactive Awards

Dutch Professional Awards voor Daniel Sytsma van Achtung en Kars Veling van Q42

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Foto: Fabrique ontvangt de Dia Award met opdrachtgever Heijmans.

Bij de uitreiking van de Dutch Interactive Awards (DIA) kon presentator Jort Kelder vorige week twaalf winnaars bekend maken. Fabrique viel twee keer in de prijzen met de website van opdrachtgever Heijmans (zowel bij &;merken&; als &;design en interacte&;). Heijmans werd tevens uitgeroepen tot &;opdrachtgever van het jaar&;.

Daarnaast werden twee winnaars bekendgemaakt van de Dutch Professional Awards. In de categorie &;design&; won Daniel Sytsma (Achtung), terwijl Kars Veling (Q42) werd onderscheien in de categorie &;technology&;.

De winnende cases en het jurycommentaar:

Best Tools
Oxxio, Energie in Eigen Hand - Tam Tam

&;Een gedurfde stap in de benadering van de business. Design, concept en strategie zijn zeer goed. Het openstellen van het platform is een briljante beslissing.&;

Best Activation
DenHaag.com: de bron voor alle Haagse content - Q42, Fabrique [merken, design & interactie]

&;Zeer interactieve en slimme case met een goede visuele vormgeving. De stad wordt goed als merk gebruikt. Mooie ontsluiting van datasystemen. De technologie die er achter zit wordt goed gekoppeld, in samenhang met externe partijen. De open structuur met API is innovatief.&;

Best Social & Communities
Greenwire - GoalGorilla

&;De Airbnb voor vrijwilligers. Mooi platform om mensen met elkaar te verbinden. Interessant concept omdat de organisatie wordt omgekeerd en dat de community, gemotiveerde vrijwilligers, de macht krijgt. Een case met zeer veel potentie.&;

Best Corporate
Heijmans website – Fabrique [merken, design & interactie]

&;Een goede online vertaling van thought leadership. Alle lof om de doelstelling, het veranderen van de beeldvorming, ruimschoots te realiseren. Bovendien heeft de corporate site echt een verandering gebracht binnen de organisatie.&;

Een bijzondere vermelding ging naar Universitair Medisch Centrum Utrecht Corporate Web - TrueLime

Best B2B & professional Services
Digitaal Veiligheidspaspoort ProRail - Nsecure, BLiS

&;Een mooi voorbeeld van de cyclus: testen, co-creatie en continu verbetering. Zeer functioneel en met een groot belang voor de werknemers die deze B2B service in hun dagelijks werk gebruiken.&;

Best Campaign
De Smart Pen - C2B

&;Een case spreekt die de doelgroep op een perfecte manier aanspreekt. Er is veel aandacht voor detail. Een mooie en creatieve koppeling tussen offline en online.&;

Een bijzondere vermelding ging naar The Other Room - a friend of mine

Best Media & Entertainment
The voice of Holland - RedRoom app - Talpa Media, MediaMonks

&;De keuze om muziek als de kernpropositie in te zetten, de uitwerking van de storytelling, de multiscreen experience, alle aspecten van deze indrukwekkende case zijn goed uitgewerkt. Zowel concept, strategie én uitwerking staan als een huis.&;

Een bijzondere vermelding ging naar Heineken - Boomerang Create

Best Service
Behandelpad - Interactive Studios

&;Gebruikers worden veel beter en interactiever geïnformeerd met als gevolg dat een pijnpunt in de zorg is verholpen. Complimenten voor de keuze om een specifiek deelproces te optimaliseren.&;

Best Brand
Samen leren vernieuwen met ThiemeMeulenhoff.nl - eFocus

&;Een functionele, erg overzichtelijke case. Er zijn mooie stappen genomen met de integratie van klantfeedback. Een knappe klus, die respect verdient. Goed voorbeeld van de transitie van merkwaarden: van house of brands naar branded house.&;

Een bijzondere vermelding ging naar MassiveMusic global portfolio - dpdk

Best eCommerce & Omnichannel
Every.Day.Counts Cross Channel Experience - GuiltyPeople

&;Goede en indrukwekkende case. De wijze waarop tools, gadgets en technieken zowel online als in de fysieke winkel zijn toegepast maakt grote indruk. De uitwerking van de customer journey is bijzonder.&;

Best Disruptor
fairzekering - Chipin

&;Deze case betekent disruptie in een markt die het hard nodig heeft. Naast een commercieel doel, heeft de case vooral voordelen voor het publiek. Een daadwerkelijke aanpak en bevordering van de veiligheid op de weg.&;

Company of the Year
Heijmans

&;Heijmans heeft goed nagedacht over wat thought leadership betekent en heeft een bijzondere insteek gekozen waarin Digital Marketing een aanjager is voor verandering in positionering en organisatie. Heijmans bewijst dat B2B niet saai hoeft te zijn.&;

De jury over de winnende professionals:

Best in Technology
Kars Veling, Q42

&;Kars Veling heeft op technologisch vlak niet alleen met zijn bedrijf, maar ook op persoonlijke titel een ‘track record’ om u tegen te zeggen. Het afgelopen jaar heeft de winnaar laten zien dat kennis en kunde bezitten één ding is, het toepasbaar maken een tweede. En dan ook met de juiste doelstelling: onderwijzers en leerlingen in staat stellen om kennis en kunde te delen op een interactieve manier.&;

Best in Design
Daniel Sytsma, Achtung!

&;Daniel Sytsma zet al jaren met Achtung! de toon in Nederland als het gaat om top (digitaal) design. Afgelopen jaar is Achtung! wederom veelvuldig in de prijzen gevallen met vinger-likkende designcases. Zijn designhandtekening kenmerkt zich door de kunst van het weglaten. Uitgebalanceerd, altijd toegankelijk en nooit om het mooie plaatje alleen. Maar als oplossing voor kleine en grote problemen.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie