Dit blijkt uit de Oranje Promotie Barometer, die afgelopen maand door Trendbox samen met &Co concepting werd uitgevoerd. De Trom-Pet actie van Heineken wordt op de meeste deelaspecten nauwelijks minder beoordeeld, maar kent een beduidend lagere deelnamebereidheid. Volgens Trendbox is dat logisch: dat is het verschil tussen simpelweg boodschappen doen of een specifiek biermerk kopen.
Op gepaste afstand completeren M&M.s (Peanutbal), Blokker (Brulshirt) en Nuon (Nederlamp) de top vijf van meest gewaardeerde promoties. Met een bekendheid van 95 procent en een deelnamebereidheid van 45 procent is de Welpies-actie van Albert Heijn de onbetwiste winnaar in de Oranje Promotie Barometer 2008. Ook op aspecten als aantrekkelijkheid, sympathie en passendheid bij het merk scoren de Welpies van alle 21 geëvalueerde acties het beste.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!