TMG, start-ups doen niet aan zelfontplooiing

TMG omarmt, in navolging van Sanoma, start-ups. Helaas, de toon van TMG Start-ups is veel te soft.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Telegraaf is best een pittige krant, maar TMG als concern is te soft. Dat was en is vaak de kritiek. Nu TMG zich ook bekeert tot start-ups zie je het softe TMG DNA meteen terug in de site. De teksten op de site – toch de eerste kennismaking – lijken te zijn geschreven door een vrouw die volop in haar Happinez-periode zit. Het is HR-taal in optima forma.

TMG Start-ups belooft starters van alles, maar boven alles een warm, liefdevol bad.

Als ik starter was mét echte ambitie – dus niet een ZZP’er die een paar jaar wil rommelen op andermans kosten – dan zou ik de TMG op voorhand mijden. Alleen vanwege het ‘-deal">educatiebudget voor zelfontplooiing’, waar de startende ondernemer in het warme TMG-bad op kan terugvallen.

Startende ondernemers met een gouden idee hebben vooral goudgerande ervaring tegenover zich nodig. Ondernemers die het kunstje zelf hebben geflikt en die de ondernemers weg willen houden bij middelmaat, ‘zelfontplooiing’ en een ‘fijne kantoorruimte’ (ik citeer de site maar even).

Beste TMG, zet de site even een dagje onder constructie, maak de teksten ambitieuzer, Amerikaanser, maak HR en andere ondersteuning minder belangrijk. En open de winkel morgen pas echt. Jullie moeten het concern gaan redden. Dat lukt alleen met ambitie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie