Deze week hebben 16 online bureaus uit Tilburg een gezamenlijk label gelanceerd. Er zijn opvallend veel online bureaus uit Tilburg, die op sommige vlakken met de landelijke top meedoen. Toch wordt er dikwijls bij pitches niet verder gekeken dan bureaus in de randstad. Met dit initiatief willen zij hun krachten bundelen en hun positie in Nederland verder uitbouwen. Tevens hopen zij hiermee online toptalent aan de regio te binden.
De naam voor het label (uit te spreken als ‘joe-meenlie’) komt van ‘You mainly’ waarbij het volgens de bureaus vooral gaat om de rol van jou als mens die online producten succesvol maakt.
De aftrap van het door 16 bureaus ondersteunde initiatief wordt begin mei gegeven middels een ‘hackathon’. Op een inspirerende locatie in Tilburg zullen de bureaus zich samen met getalenteerde studenten buigen over problemen die grote opdrachtgevers op een creatieve manier opgelost willen zien. Naast de events zullen er ook landelijke campagnes worden ingezet om de naamsbekendheid van het label te vergroten. Daarnaast leeft er binnen U;MAIN.LY de ambitie soms zich samen te voegen tot één groot online bureau dat kan meedoen aan (inter)nationale pitches.
Dit gezamenlijke initiatief is opgezet door Datacon, Estate Internet, EZcompany, Flashpoint, Frameplay, Freshheads, Gemoro, Indicia, IQNOMY, Livewall, Magneds, OOGT, PauwR, Pondres, Prezent Internet B.V. en Schepnet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!