Tablet first design voor Houthoff Buruma's 'Het Grote Gesprek'

Solliciteren bij een advocatenkantoor is voor een rechtenstudent een enorme stap. Met 'Het Grote Gesprek' worden voor het eerst de procedures bij de belangrijkste 7 advocatenkantoren in Nederland met elkaar vergeleken, waardoor sollicitanten de kans krijgen zich goed voor te bereiden. Het initiatief van advocatenkantoor Houthoff Buruma is niet alleen in de branche een vernieuwend concept, de tablet-first website zelf blinkt ook uit in design en art direction.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Grote Gesprek geeft sollicitanten talloze tips hoe je je als sollicitant het beste kunt voorbereiden, van kledingadvies en vragen die je kan stellen, tot aan bepaalde tests die je kan oefenen.

Goede vergelijking
Florine Keijzer, senior recruiter bij Houthoff Buruma: “Sollicitanten willen zich natuurlijk zo goed mogelijk voorbereiden op zo'n gesprek, maar tot op heden ontbrak het aan een goede vergelijking. Hoe beter de student is voorbereid, des te beter verloopt het grote gesprek. Een win-win situatie voor beide partijen.” Het advocatenkantoor zet zelf in op een vernieuwde en snelle sollicitatieprocedure, waarbij de student binnen één dag hoort of hij een aanbod krijgt. De andere advocatenkantoren zijn Allen & Overy, De Brauw, Clifford Chance, Loyens Loeff, NautaDutilh en Stibbe.

Creatieve aanpak
Voor het uiterlijk van de site werd gezocht naar een manier om de 7 kantoren en procedures goed naast elkaar te zetten. Dit bleek de beste vorm om het verhaal over te brengen, met verdiepingen in de kantoren die symbool staan voor de stappen in het sollicitatieproces. "Elke kamer heeft zijn eigen verhaal en uiterlijk gekregen. Eerst fotografeerden we de modellen, daarna plaatsen we die in een 3D omgeving, daarna hebben we de styling en collage gedaan en tot slot de schaduwen en grading. We hebben echt veel tijd gestopt in de illustraties en art direction van het geheel."

Tablet-first design
Er werd gekozen voor een tablet-first benadering: de vormgeving voor tablet werd bepalend voor gehele vormgeving. De site is geheel in HTML5 ontworpen, waarbij continu gezocht wordt naar de mooiste weergave in combinatie met de kleinste laadtijd. Bureau verzorgde de digitale productie van de website. Voor de soundloops onder de site werd gewerkt met Music Skeleton., Massive Music maakte de muziek onder de introanimatie.

Nieuwe manier van werken
Anders dan gebruikelijk werd deze opdracht niet uitgevoerd door een bureau, maar door een klein team professionals: Ruby Lemm was de verbindende schakel (tussen klant, de creatieven en derden), Taco Zuidema verzorgde concept en art direction, Huib Maaskant concept, copy en regie van de videoproducties en Maarten Versteege het design en artwork. Taco Zuidema: "Het was geweldig van de klant het vertrouwen te krijgen en dit ook waar te mogen maken. We zijn erg trots op dit resultaat."
Credits
Opdrachtgever: Houthoff Buruma
Hoofdaannemer : Ruby Lemm ( Ruby’s Glue)
Concept / Art direction: Taco Zuidema
Concept / Copy: Huib Maaskant
Design / Artwork: Maarten Versteege
Digitale productie:

Verantwoordelijk bij de klant: Florine Keijzer, Eline van de Kreeke
Editing : Andrew Crawford Third Eye Amsterdam
Artwork: Fulco Smit Roeters (Artbox)
Artwork : Theo Aartsma (Artbox)
Sounddesign : Pieter Straatman (Music Skeleton
Muziek introanimatie: Joep Beving (Massive Music)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie