‘Supermarkten scoren laag op informatie gezond voedsel’

Supermarkten in Nederland krijgen van hun eigen publiek een 6,3 voor de informatie in de winkels over gezonde voeding. Albert Heijn krijgt het hoogste cijfer, een 7, terwijl Aldi met een 5 de rij sluit. Dat blijkt uit het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK. Het bureau onderzocht voor het eerst hoe klanten de informatie over gezond voedsel in hun supermarkt waarderen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het tegengaan van overgewicht wordt de komende jaren gezien als de grootste uitdaging voor de levensmiddelensector, meent het bureau. Poiesz en Jumbo eindigden respectievelijk als tweede en derde met een 6,9 en een 6,8.

Als winnaar bij de totale beoordeling kwam supermarktketen Poiesz uit de bus met een gemiddeld cijfer van 7,7, gevolgd door Jumbo (7,6) en Supercoop (7,5). Spar, Golff en Super de Boer zijn de duurste winkels in Nederland, aldus GfK. Het vriendelijkste personeel heeft Poiesz, gevolgd door MCD, Jan Linders en Spar.
GfK doet tweemaal per jaar onderzoek naar de waardering van klanten voor hun supermarkt. Dit maal deden ongeveer 6000 huishoudens mee aan het onderzoek en ze beoordeelden hun eigen supermarkt op netheid, versaanbod, assortimentskeuze, kwaliteit, lage prijzen, aanbiedingen en de vriendelijkheid van het personeel. De vraag naar de informatie over gezond voedsel deed niet mee in de totale beoordeling. (ANP)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie