Stef Gans begint komende maandag bij EffectiveBrands. Hij was lange tijd marketeer bij Iglo Mora Groep en eindigde daar als marketing directeur.
Na het besluit van Unilever om alle Nederlandse onderdelen (Unilever BestFoods Nederland, Iglo Mora en Lever Fabergé) in Rotterdam te concentreren onder één dak, had hij sinds 1 januari een baan op het hoofdkantoor voor de Europese ijs en diepvries business.
EffectiveBrands, waar Gans partner wordt, is een marketingconsultancy gericht op global branding. Het is opgericht door Marc de Swaan Arons (ex-Unilever) en Frank van den Driest (ex-Positioneringsgroep en Trendbox).
Er is de laatste tijd een opmerkelijke uittocht van jonge succesvolle marketeers bij Unilever. Vorige week werd bekend dat marketingmanager Jeroen van Eck (35) opgestapt is bij Unilever Nederland.
Hij werkte er negen jaar. Zijn vertrek komt enkele maanden nadat hij tijdens het ADCN-gala was bekroond met een Klantenlamp voor zijn jarenlange Calvé-campagnes.
De laatste jaren was Van Eck verantwoordelijk voor de crm-toepassingen binnen Unilever.
Op Adformatie-online zei hij: 'Het is een goed huwelijk geweest tussen ons, maar op een gegeven moment groei je uit elkaar'.
Hij toonde zich kritisch over de ontwikkelingen binnen Unilever: 'De marketingcultuur binnen Unilever slaat teveel door richting output en efficiency, terwijl ik juist goed ben in input. Daar waar het een aantal jaren geleden als belangrijk werd ervaren om creatief werk af te leveren, wordt nu vooral gekeken naar wat het oplevert. Je mag best de conclusie trekken dat dit te maken heeft met de economische situatie waarin Unilever zich momenteel bevindt.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!