De start-up uit Zoetermeer richt zich geheel op direct marketing met postcards, stevige A5-kaarten met verschillende vormen van digitale opvolging.
Post-digitaal
Het bedrijf speelt naar eigen zeggen in op de attentiewaarde van fysieke post in de steeds leger wordende brievenbussen. 'De inbox loopt over van mailtjes, nieuwsbrieven en spam, en tussen online advertenties vallen bedrijven nauwelijks meer op. En dat terwijl de fysieke brievenbus steeds leger wordt,’ zegt opichter en eigenaar Jeroen Balke.
Balke spreekt van het post-digitale tijdperk. Niet alleen moet de adverteerder verder kijken dan online adverteren, het betekent ook dat post niet zonder digitale opvolging kan. 'Juist de combinatie maakt deze vorm van direct marketing effectief,' zegt Balke, die opmerkt dat zelfs Google klanten werft voor Adwords met papieren mailings.
Postcardmarketing zou zich onderscheiden van andere marketingmethodes door schaalbaarheid en meetbaarheid. Nadat de mailing is verstuurd, zijn de resultaten realtime te volgen in een dashboard. Balke: ‘Op basis van de resultaten kunnen we bijsturen voor de volgende mailing, totdat we het optimale resultaat hebben bereikt.’
Contactmomenten
De postcardcampagnes zijn op te leuken met diverse tools en gimmicks, waaronder gepersonaliseerde routekaarten, gepersonaliseerde afbeeldingen en opvolging via Facebook. ‘Voor het binnenhalen van nieuwe klanten zijn negen tot twaalf contactmomenten nodig,’ vertelt Balke. ‘De gemiddelde verkoper haakt echter af na vier. Een doordachte en doorlopende postcardmarketingcampagne haalt niet alleen betere resultaten, maar doet dat op een wijze die èn goedkoper èn minder tijdsintensief is.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!