GfK deed analyses naar het bereik van Spotify en Apple Music in de GfK DAM resultaten. In januari hadden beiden een bereik van meer dan tweeëneenhalf miljoen personen in Nederland.
Spotify heeft nagenoeg een kwart van Nederland bereikt (3,3 miljoen personen). De Apple Music abonnee- en afspeelapp bereikte bijna een vijfde van Nederland (2,7 miljoen personen).
Meer mannen dan vrouwen
Meer mannen dan vrouwen gebruikten deze diensten. Voor Spotify is het bereik vooral onder jongeren (onder de 35 jaar) hoog, terwijl Apple Music door een breder publiek gebruikt werd.
Meer dan driekwart van alle Spotify bezoeken had plaats via de smartphone. Voor Apple Music werd iets meer de tablet gebruikt: voor twee derde op de smartphone en een derde op de tablet.
Top 50
In de top 50 is Bol.com nu ook opgenomen als commercieel merk, omdat de etailer nu ook publiceert over branded content en verkoop van reclameruimte. Verder valt op dat Avrotros is gestegen door onder meer het programma Wie is de Mol?!.
Bron: Online bereikcijfers GfK DAM