Bijna 8.000 volgers via @Corinnekeijzer. Geeft social media advies & training en blogt op Marketingfacts. Ze is ook auteur van LinkedIn- en Facebook-handleidingen voor ondernemers.
Wat is het belangrijkste dat je je volgers wilt meegeven?
‘De grootste reden is dat ik mijn kennis wil delen, kennis van anderen wil opdoen en vooral ook van de gezelligheid op Twitter houd. Ik werk veel vanuit huis dus ik kan er gezellig kletsen, ervaringen uitwisselen, mijn vragen stellen en af en toe eens ergens tegenaan zeiken. ‘s Avonds zie ik Twitter vaak als een gezellige kroeg. Dat vind ik het mooie: het is de perfecte helpdesk, bibliotheek en krant en ook nog eens echt social. De mix van privé en zakelijk werkt voor mij goed. Ik merk dat de band met je volgers hierdoor een stuk sterker wordt. Het is daardoor gunnen en gegund worden.’
Van welke van jouw lessen kunnen communicatiemensen echt iets leren?
‘Ik denk dat de belangrijkste les is dat je vooral jezelf bent en jezelf ook laat zien. Als mensen af moeten gaan op een foto en je tekst, dan is het fijn de mens erachter te leren kennen. Hier zie ik dan ook veel Twitteraars, maar ook Facebookers de mist in gaan. Ze zien Twitter en Facebook als een zendkanaal en zakelijk wordt het dan snel heel saai. Ik deel ook veel zakelijk via sociale media en mijn eigen blogs, maar ik probeer ze altijd een persoonlijk tintje mee te geven. Bijvoorbeeld door een kleine toelichting of mening.’
Welke social pr ‘goeroe’ volg je zelf en waarom?
‘Er is altijd veel te doen om de term “goeroe”. Ik heb daar zelf niet veel mee. Ik heb diverse lijsten aangemaakt op Twitter met mensen die gewoon veel weten van bepaalde onderwerpen en ook graag hun kennis delen. Bijvoorbeeld mensen uit de HR/Recruitment, bloggers, socialemedia-experts, Wordpress-experts, boekhoudkundigen, advocaten, juristen en journalisten.’