Snelle corporate adaptie social media

In vergelijking tot 2007 zijn in 2008 tweemaal zoveel bedrijven van mening dat social media een belangrijk onderdeel van hun marketing strategie is, zo blijkt uit (US) onderzoek. 77% van de onderzochte bedrijven gebruikt minstens één vorm van social media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het onderzoek is uitgevoerd door de (kan het nog langer?) onder bedrijven uit de Inc 500, een lijst van snel groeiende bedrijven opgesteld door .

Uit het onderzoek blijkt dat het aantal bedrijven wat een corporate blog bijhoudt in een jaar tijd is gegroeid van 19% tot 39%. De bedrijven uit de Inc 500 lopen hiermee in het algemeen voor op de wat behoudender bedrijven uit de Fortune 500, waarvan in 2007 8% corporate blogde. Ter vergelijking: in de Nederlandse van het Tijdschrift voor Marketing gaf 17% aan een corporate weblog als internet activiteit te ondernemen (2007: 15%).

Social networks zijn het beste bekend onder de Inc 500: 57% van de respondenten (in 2007 nog 42%) zegt hiermee "zeer bekend" te zijn, vooral door eigen gebruik. Andere prominente social media zoals podcasting, online video en wiki's worden door 20% toegepast. Volgens 44% van de respondenten zijn social media "zeer belangrijk" voor hun business/marketing strategie (2007: 25%).

De volledige resultaten van het onderzoek zijn te bekijken

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie