De Amerikaanse actrice van Sex And The City, de serie die ooit de Nederlandse kinderwagens van Bugaboo hielp aan een omzet boost.
Bavaria deed dit kunstje eerder al met Charlie Sheen. Een puur Nederlands product en de Nederlandse doelgroep verleiden met een ware Hollywood bekendheid. Goed voor de spreekwoordelijke tamtam.
Deze actrice, die ik persoonlijk niet gelijk had herkend, toont nu aan dat ze zo’n fan is geworden van de Blokker. Het is geweldig om te zien dat de sociale media er vol van staan. En leuk om al de uiteenlopende reacties hierop te zien, van enthousiastelingen tot aan zware critici.
Het is niemand ontgaan
Ongeacht of het uiteindelijk wel of niet de Blokker gaat helpen met dat duwtje in de juiste richting, de commotie heeft er in ieder geval voor gezorgd dat bijna niemand de metamorfose van de Blokker kan zijn ontgaan (een metamorfose die broodnodig was overigens). Sterker nog, je wordt nieuwsgierig hoe die oude stoffige winkel weer in een nieuw jasje is gestoken.
Mij hebben ze in ieder geval te pakken. Zodra ik in de buurt ben loop ik zeker even binnen.
Wel vraag ik me af wat hun strategie zal zijn om de mensen ook daadwerkelijk tot kopen aan te zetten. Zo viel mij gelijk op in de YouTube-video dat er kansen onbenut worden gelaten om de doelgroep te activeren. Op een kleine link onderin de video nagelaten was het slim geweest om met zo’n video de klant nog interactiever te benaderen, bijvoorbeeld met een outro.
Simpel gekleurde messenset
Daarnaast viel mij in de commercial ook op, dat het toch vrij standaard producten zijn waar ze zich op richten. Die kaasschaaf of zo’n simpel gekleurde messenset haal ik wel voor een appel en een ei bij de Action, maar die exclusievere en duurzame producten, en daar zullen ze het verschil in moeten gaan maken.
Het zal in ieder geval de eerste commercial zijn waar de filmopnames waarschijnlijk niet begonnen met: “and Action!”.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!