SBS wil zich onderscheiden en daarom is samenwerking met creatieven en creatieve bureaus belangrijk. Met de start van Utopia in januari begon ook Nutopia, een platform waarop creatieven uit de reclame- en media-industrie worden uitgedaagd om inhakers te maken op de gebeurtenissen binnen het tv-programma. Met hetzelfde doel gaan SBS Broadcasting en JongeHonden nu een samenwerking aan.
Om geld te verdienen hebben de verschillende Utopia-bewoners initiatieven opgezet, waarmee ze producten en diensten aanbieden aan de kijkers en de rest van Nederland. Enkele voorbeelden zijn de maandelijkse duurzame markt, het organiseren van bootcamps en het verkopen van handgemaakte meubels en schilderijen.
Kick The Utopia Start-ups
Er zijn vijf initiatieven uitgekozen waar de creatieve leden van JongeHonden mee aan de slag kunnen gaan. De uitdaging is 'Kick The Utopia Start-ups'. De opdracht: Het bedenken van een activatieconcept dat de inwoners en hun initiatieven producten/diensten helpt verkopen aan de kijkers, maar ook de rest van Nederland. Alle concepten moeten budget smart worden uitgewerkt en vooral spraakmakend zijn. Denk hierbij vooral aan creatieve stunts die met behulp van social media geladen moeten worden.
Gisteravond was in Club NL te Amsterdam de briefing (zie foto), waarbij zo'n 50 personen aanwezig waren. De creatieven die niet aanwezig waren, zullen vandaag de briefing digitaal ontvangen en kunnen uiteraard meedoen aan de opdracht.
Deadline
Er wordt gewerkt met een strakke deadline, op donderdag 16 april om 14.00 uur moet het concept, waar een Nutopia inhaker onderdeel van moet zijn, digitaal ingeleverd te worden op jongehonden.nl. Diezelfde avond wordt ook de winnaar bekendgemaakt, nadat een vakjury heeft bepaald wie het meest creatieve concept heeft bedacht. De prijs: met alle JongeHonden prijswinnaars over twee maanden met de bus naar Cannes voor de Cannes Lions.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!