De EBITA was -3 miljoen euro in het eerste kwartaal van dit jaar, vergeleken met +6 miljoen vorig jaar. Dat maakt RTL Group vandaag bekend. Oorzaken van het verlies zijn volgens het mediaconcern een zwakke markt voor televisiereclame, lagere marges op andere activiteiten en hogere programmakosten. De inkomsten waren stabiel: 98 miljoen euro.
De daling in reclameomzet was 7 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder.
RTL Nederland’s websites hadden in totaal ruim 195 miljoen views (inclusief YouTube). Een jaar eerder was dat nog ruim 150 miljoen. Het tv-marktaandeel van RTL Nederland (aantal kijkrs) in 20-49 daalde licht van 33,0 naar 32,8 procent.
Het inkomen van de gehele RTL Group bleef stabiel op 1,308 miljoen euro. Met de tv-reclamemarkten in Duitsland en Frankrijk gaat het wel goed. Bij RTL Group is de omzet uit de digitale activiteiten fors gestegen met ruim 66 procent naar 88 miljoen euro.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!