'Gedreven door nieuwsgierigheid naar technologie en innovatie is het bureau getransformeerd van volgzaam naar beeldbepalend interactief bureau', zegt oprichter Ronald van Schaik. Naast de nieuwe naam en positionering is ook een nieuwe identiteit en website ontwikkeld.
Van Schaik: 'We hebben kritisch gekeken naar wat ons echt drijft en ontdekten dat het onze behoefte is om de wereld te begrijpen, we noemen het Ontdekkingsdrift. Niet alleen de behoefte om kennis te hebben van ontwikkelingen, maar ook te begrijpen hoe dat toe te passen. Ons nieuwe beeldmerk, Tommy, representeert die Ontdekkingsdrift. Hij staat op zijn tenen en reikt naar iets waar hij nét niet bij kan - want het onbekende heeft een magische aantrekkingskracht.'
In het eigen lab 'Inventors’ experimenteert het bureau met concepten en technologieën en ontdekt het nieuwe perspectieven op het vakgebied. Kaliber ontwikkelde onder andere het interactieve skatepark Ramped, een NFC Buddha en Breinreis, een installatie om kunst via hersengolven te beleven - een project dat Goud won bij de Eurobest.
Voor zijn nieuwe website ontwikkelde Kaliber een fysieke installatie, die online tot leven komt. De thema’s ontdekkingsdrift, perspectief en de crossover tussen fysieke en digitale interactie worden ermee onderstreept.
Kaliber werkt onder andere voor opdrachtgevers als Plus, Velux, Wageningen University, Securitas, VWE, Centraal Museum en de Rijksoverheid.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!