Ietwat vermoeid liep ik op deze prachtige ochtend de zee in. Na de overvolle eerste dag in Cannes moest ik even op gang komen.Het zoute water deed me goed, ik voelde weer wat energie mijn lichaam instromen. Maar onderweg naar het Palais werd ik alweer overspoeld. Dit keer door de gekte en drukte van de dag.
Rondom het Palais hangt een aparte sfeer. Groepen ambitieuze mensen lopen op hoog tempo het Paleis in en uit, op zoek naar de juiste diepgaande sessies of praktische workshops. De overvolle cabanas op de boulevard, de grote strandtenten van Facebook, YouTube en Oracle, de overweldigende Cannes Lions branding en alle merken die tegen elkaar opboksen doormiddel van tasjes, boekjes en waterflessen met onsubtiele logo’s, zorgen dat je je waant in een grootste wereld. Deze ambitieuze en professionele atmosfeer geeft mij een flinke boost om een stapje extra te zetten bij terugkomst.
MARIO TESTINO
Aangezien ik zelf werk bij Eyeforce, een videoproductie kantoor met een focus op Adventure Sports Industry, ben ik vooral op zoek gegaan naar talks waar beeld centraal staat. Een absolute top talk in deze categorie was de ochtendsessie waar Mario Testino te gast was. Een van de meest spraakmakende modefotografen ter wereld, is headliner van de dinsdag. Elke stoel in de Lumiere zaal is gevuld. Als Mario de bühne betreedt, vertelt hij de 2200 aanwezigen dat je om een goed product te kunnen creëren, je de tijd moet nemen om je klant te leren kennen. Hoe je door, soms verhitte, discussies genoeg inzicht krijgt om het perfecte plaatje te creëren dat naadloos aansluit bij de klant. Dat gaat niet altijd zonder slag of stoot. Volgens Mario komt vernieuwing namelijk altijd met onzekerheid vanuit de klant. Nog meer redenen om je keuzes extreem duidelijk te onderbouwen.
KELLY SLATER
Blij verrast was ik toen ik met een gratis ice-coffee op Facebook Beach toevallig hoorde dat surflegende Kelly Slater over vijf minuten het Instagram podium zou betreden. In een gesprek over iconen en hun gebruik van foto en bewegend beeld ging het vooral over de social media uitingen van Kelly op Instagram. Met het oog op mijn werk bij Eyeforce was deze sessie dan ook een perfecte match.
Kelly was al lang voor Instagram wereldwijd bekend. Daarom sprak het me erg aan hoe hij op 45-jarige leeftijd zich zo goed heeft kunnen aanpassen aan de nieuwe media platformen. Zeker als je bedenkt dat hij zijn account met twee miljoen volgers zelf beheert. Hiermee wil hij voorkomen dat hij een merk wordt op Instagram en kan hij garanderen dat zijn account authentiek blijft, den at hij ruimte houdt om awareness te creëren voor goede doelen als Clean Oceans en ouderenzorg.
Al met al een fantastische dag, vol enthousiaste sprekers en zelfs een ontmoeting met een idool. Als dit nog maar dag twee is, kan ik niet wachten op de rest van de week.
Door Egon Feiner, Eyeforce Amsterdam
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!