Porter Novelli heeft vandaag bekend gemaakt dat Marian Salzman, een van de bekendere internationale trendwatchers en merkspecialisten, naar het pr-bedrijf komt als CMO.
Het gaat om een nieuwe functie binnen het concern en ze zal verantwoordelijk worden voor de merkontwikkeling, positionering en alle merkcommunicatie en business development van Porter Novelli.
Haar rol zal gericht zijn op creating and executing thought leadership and reputation management programs , zegt het bedrijf.
Gary Stockman, de ceo van Porter Novelli is blij: 'We recognize that there is a fundamental shift taking place in marketing communications, one in which influence is increasingly achieved through conversations with stakeholders rather than by brute force. Promoting this concept of 'intelligent influence' will be a major focus of Marian's efforts at the agency.'
Salzman heeft een afwisselend bureau-verleden.
Ze komt nu van JWT Worldwide, waar ze sinds 2005 executive vice president en CMO was.
Daarvoor werkte ze vier jaar als executive vice president en chief strategy officer voor Euro RSCG Worldwide. En ze was president van Young & Rubicam's globale denktank, Intelligence Factory, waar ze in 1997 begon.
Toen TBWA en Chiat/Day in 1995 fuseerden, kreeg Salzman de rol van worldwide director van TBWA's International Department of the Future. Ze hield toen kantoor in Amsterdam.
Salzman richtte daarvoor Cyberdialogue op ? volgens eigen zeggen 's werelds eeste online marktonderzoekbureau.
Ze schreef ook boeken als The Future of Men, Buzz, Next: Trends for the Near Future. Haar laatste titel is Next Now (Palgrave/Macmillan).
Bekend is ze geworden door het populariseren van de term "metrosexual" in 2003. De term zelf is overigens bedacht door iemand anders: Mark Simpson.
Vorig jaar had Tijdschrift voor Marketing een interview met haar.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!