Philips levert Young Captain 2011

Roy Jakobs, chief marketing officer lighting bij Royal Philips Electronics, is de winnaar van de Young Captain Award 2011, de jaarlijkse erkenning voor de meest getalenteerde zakelijke leiders in het Nederlandse bedrijfsleven.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Jakobs ontving de bijbehorende bokaal uit handen van juryvoorzitter minister Maxime Verhagen.

De Young Captain Award wordt jaarlijks toegekend aan een business leider die in een vroege fase van zijn of haar carrière al een grote invloed op de eigen onderneming heeft en getuigt van een visie op economisch en maatschappelijk vlak. De finalisten zijn de Captains of Industry van morgen. Philips-topper Jakobs werd verkozen boven twee andere jonge zwaargewichten uit het bedrijfsleven: Lidewij de Haas, Directeur Milieu & Ruimte van ARCADIS Nederland, en Maarten Edixhoven, Voorzitter van de Directie van Zwitserleven.

De 37-jarige Jakobs viel op door zijn drive en visie. Maxime Verhagen: “Hij enthousiasmeert zijn team om te vechten voor een gezamenlijk eindpunt en creëert daadkracht en draagvlak.” Roy Jakobs lanceerde als Chief Marketing Officer de wereldwijde 360-graden campagne om Philips Lighting als marktleider op de LED-markt te positioneren. Onder zijn management steeg de merkwaarde van Philips Lighting met 7% in 2011.

De jury ziet zich in haar keuze gevalideerd, nu bekend is dat Roy Jakobs per 1 januari 2012 promotie maakt. Jakobs is benoemd tot CEO Midden Oosten en Turkije en krijgt de leiding over activiteiten van Philips in deze regio.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie