Aan het begin van de jaarlijkse SAN-uitreiking kregen vijftig marketeers en adverteerders een RFID-chip - in de vorm van een key card - die ervoor zorgde dat ze bij een toiletbezoek werden herkend.
Daar werden zij verrast met hun eigen commercial, die halverwege werd verstoord met een persoonlijke boodschap: 'Lekker hé, plassen tijdens je commercial. Dat doen de meeste Nederlanders'.
Op deze manier wil de Persgroep marketeers en adverteerders laten inzien dat je zonder aandacht, niets hebt aan bereik. 'Als de reclame in onze nieuwsmedia "begint", dan gaan mensen niet snel naar het toilet - en als zij dat wel doen, nemen zij de krant vaak mee. Met deze stunt willen wij marketeers overtuigen, om voor een medium te kiezen waar mensen wél aandacht voor hun boodschap hebben, zoals de nieuwsmerken van de Persgroep', aldus Willem Albert Bol, manager marketing advertising van de Persgroep Nederland.
De Persgroep Nederland kijkt terug op een geslaagde SAN-avond waar ze niet alleen met deze stunt, maar ook als hoofdsponsor aanwezig waren. Daarbij werd er een SAN gewonnen in de categorie B2B door de campagne die samen met TBWA\NEBOKO werd ontwikkeld.
Credits
Klant: Persgroep Nederland
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productie maatschappij: UNBRANDED
Videoproductie: Vigics