Premium

Persgroep confronteert marketeers met eigen commercial tijdens SAN-uitreiking

Vijftig professionals werden tijdens een wc-bezoek verrast met een persoonlijke boodschap.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aan het begin van de jaarlijkse kregen vijftig marketeers en adverteerders een RFID-chip - in de vorm van een key card - die ervoor zorgde dat ze bij een toiletbezoek werden herkend.

Daar werden zij verrast met hun eigen commercial, die halverwege werd verstoord met een persoonlijke boodschap: &;Lekker hé, plassen tijdens je commercial. Dat doen de meeste Nederlanders&;.

Op deze manier wil de marketeers en adverteerders laten inzien dat je zonder aandacht, niets hebt aan bereik. &;Als de reclame in onze nieuwsmedia "begint", dan gaan mensen niet snel naar het toilet - en als zij dat wel doen, nemen zij de krant vaak mee. Met deze stunt willen wij marketeers overtuigen, om voor een medium te kiezen waar mensen wél aandacht voor hun boodschap hebben, zoals de nieuwsmerken van de Persgroep&;, aldus Willem Albert Bol, manager marketing advertising van de Persgroep Nederland.

De Persgroep Nederland kijkt terug op een geslaagde SAN-avond waar ze niet alleen met deze stunt, maar ook als hoofdsponsor aanwezig waren. Daarbij werd er een SAN gewonnen in de categorie B2B door de campagne die samen met werd ontwikkeld.

Credits
Klant: Persgroep Nederland
Bureau: TBWA\NEBOKO
Productie maatschappij: UNBRANDED
Videoproductie: Vigics

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie