In de campagne van BLG Wonen - ontwikkeld door Energize - laat de hypotheekverstrekker haar persoonlijke aanpak zien. De video - waarin verschillende doelgroepen in uiteenlopende situaties worden geportretteerd - laat zien dat BLG Wonen er écht voor iedereen is.
Onderzoeksbureau MeMo² onderzocht of die boodschap overkomt. De onderzoekers vroegen 100 Nederlanders naar hun mening over de reclame. Daaruit blijkt dat het publiek het een fijne en rustige commercial vindt.
Duidelijk en rustig
‘Het is een commercial die niet irritant is, maar juist zeer geloofwaardig door de huiselijke situaties’, vertelt onderzoeker Max de Jong. De kijkers noemen de reclame ‘duidelijk en rustig’. Zo’n 40 procent vindt de video informatief en leert er iets nieuws van.
Helaas vinden de meeste kijkers de reclame ook saai. De video valt niet op en slechts 24% vindt hem onderscheidend.
Over het onderzoek
De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de Gouden Standaard van de MOA). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.