Premium

Onderzoek: reclame van BLG Wonen is duidelijk, maar ook saai

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials

In de - ontwikkeld door Energize - laat de hypotheekverstrekker haar persoonlijke aanpak zien. De video - waarin verschillende doelgroepen in uiteenlopende situaties worden geportretteerd - laat zien dat BLG Wonen er écht voor iedereen is.

Onderzoeksbureau MeMo² onderzocht of die boodschap overkomt. De onderzoekers vroegen 100 Nederlanders naar hun mening over de reclame. Daaruit blijkt dat het publiek het een fijne en rustige commercial vindt.

Duidelijk en rustig

‘Het is een commercial die niet irritant is, maar juist zeer geloofwaardig door de huiselijke situaties’, vertelt onderzoeker Max de Jong. De kijkers noemen de reclame ‘duidelijk en rustig’. Zo’n 40 procent vindt de video informatief en leert er iets nieuws van.

Helaas vinden de meeste kijkers de reclame ook saai. De video valt niet op en slechts 24% vindt hem onderscheidend.

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie