Eind oktober lanceerde de energieleverancier de campagne 'Elkaar Energie Geven'.
Met de kerstcommercial geeft Nuon zijn campagne vervolg door te vragen 'waarvoor jij de lichten uit doet en de kerstgedachten aanzet?'. In de film willen kinderen mensen energie geven door hun kerstgedachten te delen. Naast de online video, worden enkele bloggers en vloggers ingezet om dezelfde boodschap te verspreiden.
Op de campagnesite kunnen mensen hun eigen kerstgedachte delen met een geanimeerde e-kaart via sociale media of mail.
De campagne is sinds vorige week online te zien en wordt op 24 december afgesloten met een paginagrote advertentie in een landelijke dagblad, waarin de kerstgedachten die Nederland deelde centraal staan.
Credits
Klant: Nuon
Verantwoordelijk klant: Friso Westenberg, Helma Verstoep, Ella Hollander-Jalil, Pieter Dwarshuis
Bureau: FCB Amsterdam, 105
Account: Evelien Klipp, Menno Buis, Mayke Donkers
Strategie: Eddy Salfischberger
Creatie: Frans Brand, Sanne Braam, Arno Sellenraad en Serge van Marion
Regisseur: Frans Brand
Productie: Made.for.digital
Producer: Sandra Derogee
Animatie: KingComa
Doelstelling: Merkvoorkeur verder verhogen door het laden van de merkgedachte Elkaar Energie geven.