Premium

NPO1 trekt aandeel Ster weer omhoog

Na een moeilijke maand november stijgt het marktaandeel van NPO1 in week 49 weer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de eerste week van december kwam NPO1 uit op 14 procent. Dat is 2 procent meer dan de week ervoor. Daarmee groeit het marktaandeel van de Ster ook. Dat aandeel komt 0,7 procent hoger uit dan de week ervoor: 22,6 procent.


Het marktaandeel van RTL Nederland blijft precies gelijk: 34,9 procent, met name te danken aan een stijging van het aandeel van marktleider RTL4. SBS Broadcasting komt uit op 20,7 (-0,9), omdat Veronica in aandeel daalt.

Best bekeken
RTL4 heeft 12 programma’s in de top-15. GTST is deze keer het beste bekeken, gevolgd door The Voice of Holland. Net daarachter volgt Studio Sport Eredivisie. RTL5-programma Expeditie Robinson haalt ook een top-10 plaats. Opvallend is dat bijna de helft van het publiek het realityprogramma uitgesteld kijkt.


Uitgesteld kijken
Expeditie Robinson staat dan ook bovenaan bij uitgesteld kijken, voor Ik Vertrek (NPO1) en Celblok H (SBS6).



Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie