Koeweiden Postma ontwikkelde het logo en de visuele identiteit van NLziet, de abonnementsdienst voor de drie onlineplatforms NPO Plus, RTLXL en Kijk – het abonnement waarmee kijkers tv-series, films, reality, documentaires en shows van de Nederlandse tv kunnen bekijken tot 365 dagen na uitzending.
Koeweiden Postma werkte als één team samen met Osudio (verantwoordelijk voor de websites) en Escobar (copy) aan het project. Koeweiden Postma kreeg de opdracht een populair Nederlands merk te ontwikkelen, een merk voor iedereen, vertelt strategy director Hugo van den Bos: ‘Het logo mocht niet concurreren met de logo’s van de verschillende Nederlandse omroepen en zenders en moest met name interactief goed te gebruiken zijn. We hebben een logo ontwikkeld dat in één oogopslag voor zich spreekt en twee iconen in zich heeft. Het gezichtje (NL+oog) dat straks op alle platforms een belangrijke rol gaat spelen als character, een “vriendelijke zoekassistent,” en het andere icoon is een oog dat in animaties allerlei uitdrukkingen kan aannemen en kan helpen het merk verder te activeren.’
Over de samenwerking met publieke én commerciële omroepen tegelijk: ‘We zaten regelmatig met meer dan 15 mensen aan tafel, van NPO, SBS en RTL. Het zijn en blijven concurrenten. De verschillende belangen speelden een belangrijke rol in het proces en dat was ook een uitdaging voor ons. Het betekende dat strategie en creatie soms heel snel moesten schakelen. Het was in alle opzichten een spannend project en het is mooi om te zien dat we er met zijn allen toch goed uit gekomen zijn.’ Voor creatie tekenden Rogier Bisschop, Eddy Wegman en Marc Holtmann.
Begin volgend jaar wordt NLziet gelanceerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!