Vaak zie je dat de afdelingen marketing en sales wel met elkaar samenwerken, maar dat hun ritmes beter op elkaar afgestemd kunnen worden. Nina Kornaat en Rik de Fluiter willen deze afdelingen beter laten samenwerken. De twee startten daartoe een nieuw bureau: Raaf & Wolf.
Basis voor de werkwijze van Raaf & Wolf is de HART-methodiek. Kornaat: ‘Hierbij worden enerzijds doelstellingen en klantbeeld beter op één lijn gebracht. Met de drempels die medewerkers ervaren bij het halen van hun jaardoelstellingen, gaat Raaf & Wolf aan de slag. Drempels worden vertaald naar concrete deelprojecten die een oplossing bieden voor de gevonden uitdagingen.’
Waarom de naam Raaf & Wolf? De Fluiter: ‘Raven en wolven sluiten in de natuur regelmatig een pact. Als de raaf een prooi ziet dan geeft hij de wolf een seintje. De wolf vangt de prooi waarna ze ieder een deel van de prooi nuttigen. Voor ons zijn de raven en de wolven synoniemen voor de marketing en de sales afdelingen. De raven overzien het speelveld en weten precies waar interessante potentiële klanten te vinden zijn. De wolven zorgen ervoor dat die potentie ook geconcretiseerd wordt in omzet.’
Nina Kornaat was hiervoor werkzaam bij onder andere MHO Consultants en OnlyHuman. Rik de Fluiter werkte hiervoor bij Feller Media, CMCG en TMG, en is jaarlijks actief betrokken bij TEDxAmsterdamWomen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!