NIMA, de beroepsvereniging en het exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Inholland. Vanaf deze maand is Inholland als HBO Education Partner verbonden aan NIMA.
Werkervaring
De samenwerking houdt volgens NIMA in dat studenten vanaf hun eerste jaar aan een commercieel paspoort kunnen werken. NIMA: 'Studenten Business Studies bij Inholland ontvangen na afronding van het tweede jaar een NIMA A-certificaat. Studenten van de afstudeerrichting Marketing ontvangen na hun afstuderen een hbo-certificaat NIMA B1 Consumentenmarketing of Business Marketing. Deze studenten ontvangen na afstuderen een hbo-erkenning in MyCareer, het NIMA commercieel register voor het bedrijfsleven. Studenten die een marketingplan schrijven als afstudeerscriptie en enige werkervaring hebben opgedaan, kunnen doorstromen naar een NIMA B2 Assessment.'
Lecturer
Voor docenten betekent de samenwerking volgens NIMA dat zij gebruik kunnen maken van lesmodules, kunnen deelnemen aan NIMA Education Days, toegang krijgen tot MyCareer en in een aantal gevallen de titel NIMA Qualified Lecturer mogen voeren.
Vervolgonderwijs
Martin Huisman RM, voorzitter en directeur van NIMA, zegt te geloven in een 'optimale en geïntegreerde samenwerking tussen het regulier hbo-onderwijs'. Daarbij ontstaat er volgens hem een logische overdracht tussen hbo’s en NIMA in het commerciële domein, waartoe de vakgebieden Marketing, Communicatie en Sales behoren. 'Dit met als doel studenten optimaal voor te bereiden op vervolgonderwijs of de arbeidsmarkt.’
Eric Westhoek, domeindirecteur Business Finance & Law bij Inholland, zegt dat de hbo-instelling hecht aan een goede samenwerking met het werkveld. 'Inbedding in het beroepenveld is immers de lifeline van elke hbo-instelling. En dat geldt zeker voor de samenwerking met een zo diep in de branche gewortelde organisatie als NIMA.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!