Nieuwe directeur en bestuursvoorzitter JIC STIR

Het bestuur van JIC STIR heeft Frans Kok benoemd tot directeur. Oud-Volkskrant-uitgever Pieter Kok is de nieuwe voorzitter.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Frans Kok werkte in het verleden onder meer bij Intomart GfK en is sinds juni actief als onafhankelijk adviseur in de mediabranche. Na de vorming van het JIC STIR in mei van dit jaar is de directeursfunctie gecreëerd om het STIR-internetbereiksonderzoek aan te sturen. Binnen het JIC STIR zijn de drie belangrijke marktpartijen vertegenwoordigd, te weten BVA, PMA en VINEX.

Tot nieuwe onafhankelijk voorzitter is Pieter Kok benoemd. Hij volgt Jeroen Cnossen op die tijdelijk de voorzittersrol op zich had genomen in de aanloop naar het JIC. Pieter Kok was eerder onder meer uitgever van de Volkskrant.

De nieuwe directeur en de nieuwe voorzitter hebben als belangrijkste taak het gebruik van de STIR bereikscijfers te vergroten. Hiertoe wordt o.a. op dit moment door Deloitte een audit op het onderzoek uitgevoerd. Daarnaast start er vanaf 1 januari 2011 een nieuwe onderzoeksperiode. De periode tot die tijd zal gebruikt worden om nieuwe wensen en eisen aan het onderzoek toe te voegen en aan het selecteren van de bureaus die het onderzoek gaan uitvoeren.

Peter Wiegman, die de afgelopen maanden een groot deel van de directietaken van JIC STIR waarnam, gaat zich nu bezighouden met zijn nieuwe functie als directeur van de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie