Directeur J. de Roos van de NDC heeft maandag de plannen bevestigd. Hij stelt evenwel dat het idee “voorlopig op de plank ligt'.
Volgens De Roos kan de NDC niet zelfstandig een tabloid lanceren, omdat er 50 tot 60 miljoen euro geïnvesteerd moet worden. Mocht het zover komen, dan wil de NDC met andere partijen samenwerken. Behalve uitgeverijen behoren daarbij ook televisie- en radiozenders tot mogelijke partners.
De NDC liet vorige week weten samen met De Telegraaf Holding een advertentiesite op internet te ontwikkelen onder de naam Speurders.nl. Ook de “verkenning' op tabloidgebied ziet de NDC-directeur als “passend binnen het streven van de uitgever om nieuwe mediaproducten te ontwikkelen'.
Een ingewijde laat weten dat de tabloid met de naam 'NL NWS' een 'Britse' stijl heeft. Een proefnummer verscheen op de dag na de moord op vastgoedhandelaar Willem Endstra op 17 mei. (ANP)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!