MediaCom is daarmee na de winst van vorig jaar opnieuw kanshebber voor Mediabureau van het Jaar. Mindshare is voor de derde keer in vijf jaar genomineerd voor Mediabureau van het Jaar.
Starcom en MediaCom zijn het meest genomineerd bij de MWG AMMA Awards 2014. Beide mediabureaus hebben vier nominaties, Mindshare drie, UM, Initiative en ZenithOptimedia twee.
Op basis van ingezonden cases zijn de nominaties in 8 categorieën door een specialistenjury per categorie bepaald. In de categorie Carl Lipp-prijs zijn de nominaties bepaald aan de hand van de resultaten van een door Intomart GfK uitgevoerde online enquête onder mediabureaus en adverteerders.
De nominaties van de categorie Exploitant van het jaar kwam tot stand door een combinatie van een online enquête en een specialistenjury. De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een speciale jury gekozen tijdens een workshop. De deelnemende mediatalenten moesten een ‘real life’ case voor Slimpasta uitwerken en presenteren.
De genomineerden
Beste Mediastrategie
Desperados AM (Heineken) - Starcom, Vice Media
Share a Coke with UM (Coca-Cola) - UM, Duval Guillaume, Social Embassy, Weber Shandwick,Square Melon, Raúl&Rigel
Slurpen is OK Ole Ole (Coroos Conserven) - SVBmedia, Brand Partnerships, Nickelodeon
Beste Interactieve Mediastrategie
Christmas Bites van Ziggo - ZenithOptimedia, Eigen Fabrikaat
Feuten (BNN) - Spektor, Elastique
Vuurwerk Campagne 2013 (VeiligheidNL)- TBWA/NEBOKO
Beste Media-innovatie
Automated Trading Radio - The Media Exchange, Blue Mango
Start The Conversation (Samsung) - Starcom
TomTom en Cendris - Interbest
Video Reach Optimiser - MediaCom
Beste Creatieve Gebruik van een Medium
Goedverhaal (Samsung) - Starcom, Leo Burnett
Hi Geslaagd (KPN) - Red Urban, Mindshare
Multimediale DM Magazines (NS) - Initiative, Management Scope, Yune, Van Wanten
Porsche Cayenne Kilometer - Interbest, Kinetic, MediaCom, Achtung!
Who's That Girl (Etcetera Social Club) - Etcetera
Hans du Chatinier-prijs
A Brand POEM - Sanoma, DVJ Insights, University of Applied Sciences
Onderbewust Effectief - Ster, Neurensics
Carl Lipp-prijs
Marco Gijsen (Discovery Networks Benelux)
Mascha Colmans - de Graaf (Jean Mineur Mediavision)
Ronald Stout (Clear Channel Hillenaar)
YIM Mediatalent van het jaar
Janneke Kemper (Initiative)
Joris Garritsen (MediaCom)
Lianne van Dijk (Mindshare)
Lisanne van den Bos (Spring Creek, MAP)
Media-adverteerder van het jaar
Coca-Cola - UM
Samsung - Starcom
Ziggo - ZenithOptimedia
Exploitant van het jaar
Q-music
RTL Nederland
Mediabureau van het jaar
MediaCom
Mindshare
ZIGT
De AMMA-uitreiking is op dinsdag 28 mei 2014 in het DeLaMar Theater. Het thema is ‘MEDIAHELDEN'.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!