Voedselfabrikant Mondelēz International wil met Ritz – vooral bekend in het Verenigd Koninkrijk vanwege zijn crackers – ook de hartige snackmarkt betreden. Daarvoor introduceren zij een nieuwe snack: ‘Crisp & Thin’.
De campagne is bedacht door Mother London en moet een doelgroep aanspreken van 24 tot 45 jaar. Ondersteund door de muziek van Gregory Porter zien we in de film twee ‘net even te vrolijke’ mensen door een bijna ‘musical’-achtige wereld dansen.
Daarnaast wordt de titelsong van de campagne 'Puttin' On The Ritz' los uitgebracht op iTunes en met een speciale lyricalvideo gelanceerd op YouTube.
Kate Wall, senior brand manager Ritz vult aan: ‘We zijn blij met de lancering van onze nieuwe snack. Ondanks dat Ritz een brand awareness heeft van 93 procent, weten nog te weinig mensen van onze historie af. Daar moet deze campagne verandering in brengen.’
De campagne is vanaf 3 juli te zien op de Britse televisie en wordt daarna internationaal uitgerold via online mediakanalen.
Credits
Advertising Agency: Mother
Production Company: Sonny
Director: Fredrik Bond
Director of Photography: Jallo Faber
Production Co Producer: Alicia Richards
Casting Director: Nuno O’Neill
Editing House: Marshall Street Editors
Editor: Tim Thornton-Allan
Post Production House: Moving Picture Company
Visual Effects Artist: Ryan Knowles
Post Production Producer: Julie Evans / Amy Richardson