Mobile Brand Activation & Loyalty by Heineken

Dit weekend was ik weer eens in Cafe Ovidius te Amsterdam. Dit maal zag ik daar een opmerkelijke Heineken bierviltje met QR Code. Als Mobile Marketing fanaticus was mijn interesse uiteraard direct gewekt..

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Heineken een mobiele applicatie gelanceerd waarmee je toegang krijgt tot het Heineken e-programma. Dit is het loyalty-programma van Heineken.nl waarmee je punten spaart, die je kunt uitgeven aan diverse e-aanbiedingen. In de horeca speciale QR-codes op de Heineken-bierviltjes in café’s en restaurants. Door deze QR-codes te scannen verdien je punten, de zogenaamde Heineken e-tjes..

Een gemis vind ik dat de mobiele campagne alleen op iPhone en Android werkt. Horeca bezoekers met bijvoorbeeld een Nokia, Samsung of LG kunnen hier dus niets mee. Tevens is het gebruik van QR Codes nog geen gemeengoed bij de iPhone en Android gebruiker. Het is niet standaard op de mobieltjes te vinden, waardoor je dus eerst weer een QR-code app moet gaan downloaden.

Mobile Loyalty
In oktober 2010 heeft het Amerikaanse Zoomerang een onderzoek gedaan naar de interesse in Mobile Loyalty programma's. Zie:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie