Dit werd vanmiddag bekendgemaakt tijdens de ‘Identify Kids-dag’ die BrandDeli organiseerde. De winnende commercial werd zowel door kinderen als door een vakjury gewaardeerd om het originele script en de creatieve uitvoering.
Via de website degrotereclameprijs.nl konden kinderen hun stem uitbrengen op hun favoriete commercial, wat resulteerde in een top vijf. Daarnaast werd in samenwerking met jongerencommunicatiebureau Youngworks een vakjury samengesteld van experts in kidscommunicatie. De top vijf commercials werd uiteindelijk beoordeeld door de vakjury, die McDonald’s als winnaar koos. BrandDeli beloont McDonald’s met een kijkerspanel-onderzoek en 100 grp’s, in te zetten op de zender Nickelodeon.
De motivering uit het juryrapport: ‘Over dit reclamescript is echt goed nagedacht. De boodschap wordt op originele wijze overgebracht en door voor animaties te kiezen, ziet het er ook nog eens fantastisch uit.’
Op de Identify Kids-dag werden ook insights over de doelgroep kids gedeeld met adverteerders en mediabureaus.
Top 5
De top 5 van favoriete commercials werd gevormd door: ‘Feel the Magic’ van Attractiepark Toverland , ‘Baron 1898’ van de Efteling, ‘Happy Meal Minions’ van McDonald’s, ‘Elastische Veters’ van Shoeps en ‘Kidizoom Action Cam’ van VTECH.
Vakjury
De vakjury bestond uit: Judith Peters (VP Marketing & Product Viacom International Media Networks Benelux), Kirby Beckmann (Manager Concept Development BrandDeli), Roxanne Hehakaija (Doelgroepexpert Youngworks), Michiel Dieperink (Managing Director FUSE / OmnicomMediaGroup) en Priscilla van der Linden (Marketing & Communicatie jongeren Wereld Natuur Fonds).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!