Met talkshows, vraaggesprekken en bureaus die een maand lang vierentwintig uur per dag worden gevolgd is de zender niet alleen maar serieus. ‘Ik wil geen saaie businesstelevisie maken’, vertelt Pitchtalk-presentator en medeoprichter Ronnie Overgoor. ‘Ik wil de kwaliteit van BBC en de bite van MTV.’
Hoewel het een internetzender is, heeft Blue Shots twee principes overgenomen van de ouderwetse televisie. Duidelijke formats en een strak ritme. Overgoor: ‘We wilden geen YouTube-achtige filmpjes. Ik wil dat iedereen weet waar hij aan toe is. Dat het duidelijk is dat bijvoorbeeld elke woensdag programma X klaarstaat.’
Anders dan gewone televisie is dat iedereen de filmpjes mag uitzenden vanaf zijn website of blog. ‘Dat is omdat adverteerders voor de programma’s betalen. Zij willen dus graag dat zoveel mogelijk mensen het zien’, legt de medeoprichter uit. Adverteerder Ilse Media heeft zich al opgeworpen als eerste programmasponsor. Met andere bedrijven, waaronder Microsoft, is Overgoor nog in gesprek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!