Premium

Luistercijfers eerste halfjaar: Radio 538 loopt uit, opmars Radio 10

NPO 3FM is de grootste daler in de doelgroep 20-49.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode januari-juni 2015.

Radio 538 komt in de doelgroep 20-49 in de eerste zes maanden van dit jaar uit op een marktaandeel van 18,7 procent. Dat is een groei ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder van 2,5 procent (index 115). NPO 3FM staat tweede, maar krijgt een forse tik: van 17,1 procent naar 14,8 (index 87).
De nummer 3 Q-music noteert een lichte stijging: 13,2 (was 13,1, index 102). Sky Radio gaat van 10,5 naar 10,1 procent (index 96). Op een vijfde plaats staat NPO Radio 2 met 7,3 procent (was 6,9, index 106).
Radio 10 is in opmars met een index van 132. De zender ziet het aandeel groeien van 3,7 naar 4,9 procent.

10+
In 10+ is het beeld redelijk vergelijkbaar. Radio 538 is ook hier marktleider met een groei van 1,0 procent ten opzichte van het eerste halfjaar 2014. Marktaandeel 12,1, index 109. Nummer 2 ORN blijft stabiel op 10,0 en haalt daarmee Sky Radio in dat van 10,2 naar 9,6 is gegaan. NPO 3FM daalt van 10,2 naar 9,1 (index 89).

Radio 10 is qua index de grootste stijger: van 3,9 naar 4,9 procent (index 126).



Bekijk ook de cijfers van .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie