Luc van Os: ‘Digitalisering tijdschriftenbranche prioriteit’

Willen tijdschriftenmerken overleven dan moeten ze digitaal hun zaken op orde hebben.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat zegt ceo Hearst Magazines Luc van Os en de nieuwe voorzitter van de Groep Publiekstijdschriften (GPT) van het NUV in een interview met Adformatie, in de editie die morgen verschijnt. ‘Een aantal uitgevers is daar wel vanaf het begin af aan mee bezig geweest, maar het is niet zo dat de er marktbreed een geloof was dat we met al die merken digitaal moesten gaan.’

Van Os vindt niet dat de uitgeefbranche aan het einde van zijn levenscyclus is, . ‘Maar er ligt wel een substantiële uitdaging en er is enige druk op de timing. Dus we moeten niet meer eindeloos om ons heen gaan kijken. Die sense of urgency zie ik wel bij steeds meer collega’s terug.’

In mei wil Van Os een duidelijke richting hebben gekozen als branche. ‘We zijn niet zoekende, maar we moeten wel heel sterk bepalen: gaan we sec voor print of breder? Ik ben dus voor verbreding.’

Meer over de missie van Luc van Os als voorzitter van de GPT in Adformatie week 15, die morgen verschijnt.

Foto: Chris van Houts.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie