Lidl wil van goedkope imago af en start themacampagne

Duitsland: De pay-off van de campagne die Lidl in Duitsland start, luidt: 'Waaraan herken je eigenlijk wat goed is?'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lidl start in Duitsland met een &;kwaliteitsoffensief&;, omdat het afwil van zijn goedkope imago. Dat meldt de Duitse vaktitel Werben und Verkaufen. De campagne is vervaardigd door Lidl&;s vaste bureau .

Onder andere buitenreclame, point-of-sale materiaal en een klantenmagazine moeten boodschappers leiden naar dat de super in Duitsland heeft neergezet.

Hoofdmoot van de campagne wordt gevormd door een thematische commercial &;Woran erkennt man eigentlich, was gut ist?&; die gesneden is in een versie van 89 seconden en in twee 45 secondenversies.

Of de campagne ook een doorvertaling krijgt in Nederland, is nog niet bekend.

In november vorig jaar begon in Nederland een van de hand van het toen pas door Lidl aangestelde Etcetera. 

 

89 secondenversie:

45 secondenversie I:

45 secondenversie II:

Lees de rondvraag die Adformatie hield onder vier Nederlandse reclamestrategen over de merk-upgrade van Lidl in Duitsland.

Bron: Werben und Verkaufen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie