Lidl start in Duitsland met een 'kwaliteitsoffensief', omdat het afwil van zijn goedkope imago. Dat meldt de Duitse vaktitel Werben und Verkaufen. De campagne is vervaardigd door Lidl's vaste bureau Freunde des Hauses.
Onder andere buitenreclame, point-of-sale materiaal en een klantenmagazine moeten boodschappers leiden naar het nieuwe online platform dat de super in Duitsland heeft neergezet.
Hoofdmoot van de campagne wordt gevormd door een thematische commercial 'Woran erkennt man eigentlich, was gut ist?' die gesneden is in een versie van 89 seconden en in twee 45 secondenversies.
Of de campagne ook een doorvertaling krijgt in Nederland, is nog niet bekend.
In november vorig jaar begon in Nederland een Lidl-campagne van de hand van het toen pas door Lidl aangestelde Etcetera.
89 secondenversie:
45 secondenversie I:
45 secondenversie II:
Lees hier de rondvraag die Adformatie hield onder vier Nederlandse reclamestrategen over de merk-upgrade van Lidl in Duitsland.
Bron: Werben und Verkaufen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!