De Customer Data Award bekroont de succesvolle inzet van klantdata op operationeel, tactisch en strategisch niveau. Een vakjury beoordeelt de inzendingen op rendement, 'verankering in de organisatie' en impact van het datagebruik op klanten. De winnaar vorig jaar was Vakmedianet.
Dit jaar viel het de jury op dat ‘data intelligence’ leidend is geworden bij het voeren van de klantdialoog. Uit het juryrapport: 'De ingediende cases geven allemaal blijk van de wens tot professionalisering op marketing en salesgebied, ambities om te excelleren in het ontwikkelen en toepassen van datagedreven processen, een hoge mate van klant- en databewustzijn en – net zo belangrijk – een sterk lerend vermogen.'
In een toelichting zegt juryvoorzitter Kees Groenewoud (Cmotions) dat de KNVB laat zien 'dat de creatieve toepassing van data een enorme impact kan hebben op de ondernemingsstrategie'. Ook de consistente inrichting van de organisatie en het degelijke gebruik van middelen als gevolg van strategische keuzen zijn redenen om de voetbalbond als winnaar uit te roepen.
De KNVB presenteert de winnende case vandaag, donderdag 23 november, op de DDMA Data Dag. Ook de drie andere genomineerden komen over hun aanpak vertellen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!